سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن درمان بزرگترین درد هست : درد کفر و نفاق و گمراهی وسرگشتگی [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----772700---
بازدید امروز: ----32-----
بازدید دیروز: ----48-----
پایگاه اطلاع رسانی مباشر

 

نویسنده: موسی مباشری
پنج شنبه 93/4/26 ساعت 3:32 عصر

 

سئوال 61

موضوع: لجوج وخودرأی بودن همسر

 همسر من خیلی لجوج و یک دندس و همیشه مادرشو به من ترجیح میده حتی اگه مادرش بگه باید زنتو بزنی منو میزنه.یا وقتی لج کنه ممکنه یه مهمونی بزرگو به بهونه ی اینکه ظهر اون روز خونه نیس کنسل کنه ولی ظهر همون روز تو خونه جلوی تلویزیون دراز بکشه که حرص منو خانوادمو دربیاره.چه برخوردی باهاش داشته باشم؟ارامش روانی ندارم.حتی نمیذاره برم پیش روانپزشک یا روانشناس.توروخدا کمکم کنید

پاسخ مشاور

  سلام علیکم  با توجّه به متن فعلی ارسالی شما به نظر میرسد همسرتان وارد جاده لجاجت و جنگ قدرت شده که با بر هم زدن میهمانی و ... میخواهد قدرت خود را اثبات نماید؛  زیرا به نظر میرسد او در مورد اقتدار خود از ناحیه شما به درست یا نادرست احساس خطر میکند ؛ لذاست که ممکن است به حرف مادر و ... حتّی روی شما دست بلند کند لابد خودتان بهتر از هر کسی به تجربه دریافتید که برای شکست دادن احساس نامطلوبی که از رفتار همسرتان به سراغ- تان آمده این شانس را ندارید که با پشت دست ضربهای به آن زده و از خودتان دورش کنید. اگر چنین امکانی در اختیار داشتید، به طور قطع تاکنون این کار را انجام داده بودید؟ این طور نیست؟
بنابراین بهتر است واقعیّتها را بپذیرید و بدانید که گاهی نمیتوان این مشکلات را با قدرت اراده و نیّت خوب شکست داد، بلکه اگر میخواهید به نتیجه مطلوب برسید لازم است بعضی از ویژگیهای رفتاری و شخصیّتی مشخص خودتان را تغییر داده و حتّی تفکرات و رفتارهای کسب شده به خصوص تان را با رفتارهای جدید تعویض کنید که این هم نیازمند زمان، صبر و تلاش ماهرانه است. به عنوان مثال هوشمندانه آن است که از یاد نبرید حفظ قدرت مرد، رمز خوشبختی زن است. مردان عاشق قدرتند و از آن لذت میبرند. تا وقتی که به این حس شوهرتان پی نبرده باشید باید خواب خوشبختی را ببینید. اگر قدرت شوهرتان را نادیده بگیرید و یا از آن انتقاد کنید بدانید در جایی در رابطهتان مشکل پیش میآید؛ چرا که او دنبال کسی است که به قدرتهایش ایمان داشته باشد،  به همین دلیل است که ممکن است ببینید خیلی غیرمنطقی بخواهد یک میهمانی را به هم بزند و ... .

باید در رفتارتان یک سری نکات را رعایت کنید تا همسرتان سر لج نیفتد و با شما لجبازی نکند.

1- یادتان باشد که در برابر لجبازی ‌های همسرتان شما لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دور بیفتید روزبه‌ روز روابط‌ تان بدتر و بدتر می ‌شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد.

2- وقتی همسرتان عصبانی است جواب او را ندهید و با او بحث نکنید بلکه در آن لحظه او را به آرامش دعوت کنید و همیشه خواسته ‌هایتان را در آرامش به او بگویید. وقتی خودتان نیز عصبانی هستید از جر و بحث بپرهیزید.

3- بدانید کسی که لجبازی می‌ کند معمولا خودش می ‌داند که حق با او نیست اما هیچ وقت نمی ‌خواهد این را به زبان بیاورد، پس شما نیز اصرار نکنید و بحث را ادامه ندهید.

4- همیشه اشتباهات همسرتان را با احتیاط و مهربانی با او در میان بگذارید چرا که اگر او احساس کند که دارید تحقیرش می ‌کنید یا انتقادتان را توهین ‌آمیز به او منتقل می‌ کنید ممکن است با شما لجبازی کند و ایرادش را نپذیرد و رویه ‌اش را تغییر ندهد.

5- تا آنجایی که می ‌شود همسرتان را عصبانی نکنید و حداقل، کارهایی که می ‌دانید او دوست ندارد را انجام ندهید. به یاد داشته باشید که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و لجبازی را از بین می‌ برد.

 

 


    محل درج سئوال از مشاور -------(پاسخ سئوال پس از یک هفته روی سایت قرار می گیرد) ( )

  • لیست کل یادداشت های این سایت
  • سئوال 62 - ارتباط با مادر شوهر
    پرسشنامه ها
    رمز پیروزى مردان بزرگ
    تکنیک خاموشی
    مشاوره رهنما
    سئوال 61 : لجوج وخودرأی بودن همسر
    معرفی کتاب
    آموزش خانواده
    وقتی کسی را دوست دارید
    آیین همسرداری
    مشاوره اینترنتی
    مشاوره مجازی
    سخن روز
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • parsiblog
  • درباره من

  • لوگوی سایت

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در سایت

  •  
    یاحق
    خدانگهدار