سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند از قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال نفرت دارد [امام کاظم علیه السلام]
کل بازدیدها:----773597---
بازدید امروز: ----134-----
بازدید دیروز: ----85-----
پایگاه اطلاع رسانی مباشر

 

نویسنده: موسی مباشری
سه شنبه 91/7/25 ساعت 2:41 عصر

سئوال 41

موضوع : علت کاهش علاقه زن به همسر خود

سلام خدمت شما مشاور محترم 3 سال و دو ماه است که ازدواج کرده ام و یک پسر یک سال و نیمه دارم. الان حدود سه چهار ماهی می شود که حس می کنم علاقه ام به همسرم کمتر از سابق شده است ولی علاقه ی شوهرم به من بیشتر و بیشتر می شود و شدیدا به من وابسته است به طوری که اگر یک روز خانه نباشم کلافه میشود و به قول خودش تو که خونه نیستی دلم نمی خواد برم خونه از اینکه علاقه ام به او در حال کم شدن است نگرانم قبلا تحمل دوریش برایم سخت بود اما الان خیلی دلتنگ نمی شوم و حتی گاهی دلم می خواهد از او دور باشم نمیدانم علت این امر چیست با اینکه به من بسیار ابراز محبت می کند چه در خانه چه در میهمانی ها و جمع ها و هم به خودم و هم به دوست و آشنا در موقعیت های مختلف می گوید که از داشتن من بسیار خوشبخت است و خدا را شاکر. نمی دانم باید چه کار کنم!؟

پاسخ مشاور

     با سلام ای کاش توضیحات بیشتری در مورد سوال خود برای ما ارسال کرده بودید. از آنجا که داشتن اطلاعات برای ارائه پاسخ مناسب لازم است، از شما می‌خواهم با دقت بررسی کنید و به این سوالات پاسخ دهید: چنین احساساتی از چه زمانی در شما شکل گرفت؟ این احساسات با چه اتفاقاتی در زندگی شما همراه بوده است؟ آیا شما فقط نسبت به همسرتان سرد شده‌اید یا اینکه تمام فعالیت‌های برای شما لذت چندانی ندارد؟ آیا نگرش شما نسبت به جهان و آینده زندگی خود در این مدت تغییر کرده است؟ و سوالاتی از این دست که به ما کمک می ‌کند تا مشکل شما را بهتر شناسایی کنیم. در زیر به بررسی سوال شما می‌پردازیم: یا در این مدت شما در آآاآآآآاا
پرسشگرگرامی با دقت سوال شما را خواندم. وجود چنین حالت‌هایی در زوج‌های جوان تا حدی طبیعی است. گاهی انسان قدر زندگی آرام خود را نمی‌داند. کافی است نگاهتان را به سمت خانواده‌های اطراف خود متمرکز کنید و قدری مشکلات زندگی مشترک آنان را مد نظر بگیرید، آن وقت قدر مهر و محبت همسرتان را خواهید فهمید. اکنون از شما می‌خواهم لحظه‌ای چشمان خود را ببندید. با خود تصور کنید، صبح از خواب بیدار شده‌اید. یک مرتبه متوجه می‌شوید که رفتار همسرتان تغییر کرده، او که به شما عشق می‌ورزید بدون هیچ دلیلی از شما متنفر شده و هر چه شما تلاش می‌کنبد به او نزدیک شوید از شما دور می‌شود. در آن لحظه چه احساسی خواهید داشت؟ آیا قدر این لحظاتی را که در آن هستید را نمی‌خورید؟ در آن لحظه چه فکری از ذهن شما خواهد گذشت؟ راستی چرا ماهی تا زمانی که در آب است، قدر آب را نمی‌داند؟
خواهر گرامی عشق و علاقه زن و شوهر در سال‌های اولیه زندگی مانند گلی است که برای شکوفا شدن نیاز به مراقب دو طرف دارد. این گل آب مورد نیاز خود را از زن خانواده تا طراوت داشته باشد و مواد مورد نیاز برای رشد خود را مرد می‌‌گیرد، چنانچه هر کدام از زن و مرد در انجام وظائف خودکوتاهی کنند، این گل پژمرده خواهد شد، پس وظائف خود ر ابه خوبی بشناسید و ان را انجام دهید.
در زیر به بررسی راهکارهای رفع چنین مشکلی اشاره می‌کنم:

1.همانطور که بیان شد این حالت شما تا حدی طبیعی می‌باشد و پس از گذشت مدتی خود به خود رفع می‌شود، نباید نگران باشید. البته برای اینکه بتوانید زودتر بر مشکل خود غلبه کنید در ادامه راهکارهایی را انجام متذکر می‌شوم.
2.به هبچ عنوان تکرار می‌کنم به هیچ عنوان در مورد احساس خود با همسرتان سخن نگوئید. این امر می‌تواند موجب ناامیدی و شکل گیری رفتارهای نادرست در او شود.
3.اکنون که تا حدی علاقه شما به او کم شده است، نباید رفتارهای عاشقانه شما نسبت به همسرتان کم شود، سعی کنید در رفتارهای خود با تمام وجود به او عشق بورزید.(گرچه حس عاشقانه شما کم شده است اما هیچگاه نباید رفتارهای عاشقانه شما نسبت به او کم شود)
4. لیستی تهیه کنید و در آن پنج کاری که همسرتان از ان کارهای لذت می‌برد را بنویسید. سپس در طول هفته روزی را مشخص کنید(مثلا دوشنبه). در طول روز باید این پنج کار را برای همسرتان انجام دهید. این رفتارهای موجب می‌شود تا دوباره عشق و علاقه در قلب شما زنده شود.
5. قطعاً در زندگی مشترک خود لحظات شیرین و به یادماندنی زیادی را تجربه کرده اید. سعی کنید آن دوران را به یادآورید به روزهای اول زندگی خود فکر کنید، زمانی با همسر خود در دریای پر از صفا و صمیمیت شناور بودید و به جزء ابراز عشق و علاقه گفتاری از شما سر نمی زند به زمانی فکر کنید که با تمام وجود به همسر خود عشق می ورزید و او را برای همیشه در کنار خود می خواستید چشمان خود را ببندید نفس عمیق بکشید و تصویرهای گذشته را در ذهن و دل خود زنده کنید این کار باعث می شود که این احساس در شما به وجود آید که همان طور که در اوائل زندگی عشق را تجربه کرده اید الان هم می توان آن عشق را دوباره زنده کرد. در زمان مناسب و با ایجاد ارتباط کلامی و فیزیکی مناسب مانند در دست گرفتن دستان شریک زندگی، در آغوش گرفتن او، ... . خاطرات شیرین گذشته را در ذهن و جان همسرتان زنده کنید تا او نیز در این مسیر همراه شما شود. (طلاق عاطفی ص 45)
6. به گونه‌ای با او رفتار کنید که احساس کند او مهم‌ترین فرد در زندگی شما می باشد و حاضرید برای رسیدن به او و تجربه دوباره عشق از جان مایه بگذارید.
7. زمانی که کنار هم هستید از سرگرم شدن به وسایل خانه، تلویزیون، مطالعه و... به شدت پرهیز کنید و تمام توجه خود را به او معطوف کنید.
8. سعی کنید علاوه بر اینکه کلمات عاشقانه و مهرآور بر زبان جاری می‌کنید این عشق در رفتار و سکنات شما هم دیده شود.
9. غم و نگرانی را از چهره خود بزدایید و با رویی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شوید. هنگام ورود شوهرتان به خانه به استقبال او بروید، به او سلام و خسته نباشید بگویید، از حالش جویا شوید، به او بگویید که از آمدن او خوشحالید و دلتان برای او تنگ شده بود.
10. پیش از ورود شوهرتان، خود را بیارایید، لباس‌های زیبا بپوشید، عطر یا ادکلن خوش بو استعمال کنید، و به او نشان دهید که همة این کارها را برای او انجام داده‌اید.
11. در موقعیت های مناسب به او ابراز علاقه و عشق کنید و در مناسبتها براى او هدیه (هر چند ارزان قیمت) تهیه کنید.
12. با مطالعه کتابهای مربوط به آیین همسرداری،چگونگی ایجاد ارتباط با دیگران و نیز شرکت در جلسه های آموزش خانواده ،دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.
به یاد داشته باشید رفتار عاشقانه، عشق را در دل زنده می‌کند؛ برای عاشق بودن، عاشقانه رفتار کنید.


    محل درج سئوال از مشاور -------(پاسخ سئوال پس از یک هفته روی سایت قرار می گیرد) ( )

  • لیست کل یادداشت های این سایت
  • سئوال 62 - ارتباط با مادر شوهر
    پرسشنامه ها
    رمز پیروزى مردان بزرگ
    تکنیک خاموشی
    مشاوره رهنما
    سئوال 61 : لجوج وخودرأی بودن همسر
    معرفی کتاب
    آموزش خانواده
    وقتی کسی را دوست دارید
    آیین همسرداری
    مشاوره اینترنتی
    مشاوره مجازی
    سخن روز
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • parsiblog
  • درباره من

  • لوگوی سایت

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در سایت

  •  
    یاحق
    خدانگهدار