سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----772651---
بازدید امروز: ----31-----
بازدید دیروز: ----7-----
پایگاه اطلاع رسانی مباشر

 

نویسنده: موسی مباشری
چهارشنبه 91/7/26 ساعت 9:20 عصر

ساده ترین راه های درمان و کاهش افسردگی

در این مقاله به شیوه ها و راهکارهای کاملا پیش پا افتاده اشاره خواهد شد که به شما در کاهش و یا ازبین بردن کامل افسردگی کمک خواهد کرد   ..

در همین ابتدا باید به عرضتان برسانم اگر خدای نکرده تنبل هستید به هیچ عنوان این مقاله را نخوانید .. نمیشود هم تنبل بود و هم انتظار درمان افسردگی داشت .. اگر واقعا مایل هستید از دست افسردگی خلاص شوید به خودتان تکانی بدهید و تعدادی از تکنیک های این مقاله را به کار ببندید

1-در ابتدا به دنبال منبع افسردگی بگردید .. اغلب افسردگی ها از منبع خاصی سرچشمه میگیرند .

اگر به درستی بدانید منبع افسردگیتان از کجا است به راحتی انرا درمان خواهید نمود . اولین گام و روش پیشنهادی در اینجا . نوشتن است .. بله نوشتن هر چیزی که فکر میکنید . از خاطرات گرفته تا شعر و هر چیزی که فکر میکنید . حتی میتوانید بعد از نوشتن مطالبتان را دور بیندازید و از بین ببرید . مهم نوشتن است   ..

در این هنگام مطالعه هیچ دردی از افسردگی شما دوا نمیکند در این شرایط هنگام مطالعه هیچ یک از مطالب و جملات کتاب را نخواهید فهمید . و در هنگام خواندن اصلا حواستان متمرکز نمیشود و کلمات در جلوی چشمان شما رژه میروند.  

  2-روش دوم پیشنهادی استحمام میباشد .. گاهی اوقات تغییر تنظیمات دمای بدن به عوض شدن فکر و روحیه شما کمک شایانی مینماید . یک دوش اب سرد یا ولرم به راحتی تا ساعاتی از روز ذهن شما را از هرگونه ایده منفی خالی مینماید . مورد مشابه ان استفاده از هوای ازاد و پیاده روی است.  

  3-زندگی به شیرینی شکلات .. این یک روش عجیب شاید به نظر بیاید .. اما امتحان کنید و نتیجه ان را ببینید . اخیرا محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف شکلات همان حسی را به انسان میدهد که در هنگام عاشق شدن و یافتن دوست جدید به او دست میدهد   . در حقیقت شکلات با کاهش رادیکال های منفی و تنظیم ضربان قلب شما ارامش خاصی را برای شما به همراه میاورد .. همین حالا امتحان کنید . و تاثیر ان را ببینید.  

 4-اقدام به اشپزی یا درست کردن چیزی بنمائید .. اینجا دیگر نگوئید حوصله ندارم .

منظور از اشپزی این نیست که حتما یک دیگ بزرگ. اش قلمکار درست کنید . میتوانید کیک یا شیرینی بپزید و در مورد کوچکتر و ساده تر ان قهوه یا نسکافه درست کنید و دست پخت خودتان را بچشید . نکته مهم در این روش این است که تمام این کارها را با حوصله و بدون عجله و دقت کامل انجام دهید . به گونه ای که مدت ها وقت شما را بگیرد ..

در نهایت با خوردن کیک خودتان یا نسکافه ای که درست کرده اید لحظاتی را در ارامش کامل به دور از فکر های منفی بگذرانید

5-امیدوارم به موسیقی علاقه داشته باشید . اگر بتوانید ساز بزنید 90? مشکل شما همیشه حل شدنی است .. هر سازی که در منزل هست امتحان بکنید . از ارگ و پیانو و گیتار گرفته تا ساده ترین انها ساز دهنی یا ( هارمونیکا ) باز هم ساده تر هست .. کمی فکر کنید . بله خودتان اهنگ زمزمه کنید . ترانه های که دوست دارید و یا اهنگ های مورد علاقه خودتان را با صدای معمولی زمزمه کنید . با انجام این تکنیک چنان شاداب و سبک میشوید که هیچ چیزی بر ان متصور نیست .. و خودتان از انجام این کار لذت خواهید برد.

6-در این روش و به دنبال روش قبل اگر اهل ساز زدن و اهنگ خواندن نیستید حداقل به دسترنج و نتیجه کار دیگران گوش بدهید . کمی از حالت تکراری خارج شوید . گوش دادن به اهنگ خوانندگان امروزی پاپ و تکنو  ووو ... زیاد مشکلی از شما حل نمیکند . کمی تنوع به خرجبدهید . ایا تا به حال به موسیقی کلاسیک گوش داده اید .. ایا اسم بتهوون و شوبرت و شوپن و وو .. به گوشتان اشنا است .. یا شاید به قول معروف به سان صدای وز وز مگسان در گوش شما است.

برای اولین بار هم که شده به یک اثر کلاسیک گوش بدهید . نگوئید چیزی از ان نمیفهمم . خود من شخصا وقتی روز اول سمفونی شماره 9 شوبرت را گوش دادم فکر کردم تعدادی ماشین ردیف شده اند و متناوبا بوق میزنند.

شاید کمی بی انصافی به نظر بیاید چرا که امروز تنها موسیقی مورد علاقه من همین سمفونی 9 شوبرت هست .. به هر حال امتحان کنید . سعی کنید سازها را از هم تفکیک کنید . بعد از چند بار گوش دادن مطمئن باشید عاشق موسیقی کلاسیک میشوید و سبک های دیگر موسیقی جاذبه و شکل دیگری برایتان پیدا خواهد کرد.

7-ایا به نقاشی علاقه دارید . شاید اغلب شما فقط از دوران ابتدایی خاطراتی از نقاشی دارید و از ان زمان تاکنون دیگر هیچ .. نیازی نیست در حد حرفه ای کار کنید و یا اینکه برای خودتان یک بوتیچلی و سزان باشید . همین مداد رنگی و یا ابرنگ به راحتی مشکل شما را حل میکند .. یک نقاشی ساده بکشید و تمام جزئیات ان را در نظر بگیرید .. منتهی در این روش همانند روش شماره 4 . با حوصله و صبر کامل این کار را انجام دهید و از نتیجه ان شگفت زده خواهید شد .

8-اگر امکان دارد نمای اتاق خودتان را تغییر دهید .. نیازی به خانه تکانی کلی نیست مطمئن باشید جابه جا کردن کوچک ترین وسائل هم به شما کمک میکند . به اطراف خود نگاهی بیندازید . ایا امکان تغییر مکان تخت شما هست . ایا میز شما قابلیت جابه جایی و تغییر دارد . حتی عوض کردن جای تابلو ها با یکدیگر .. در روحیه شما تاثیر دارد و باعث ایجاد تنوع در روحیه و ذهن شما میشود 9-اخرین روش پیشنهادی . اقدام به خرید میباشد . حتی اگر کاملا جزیی و ساده باشد مهم اقدام به خرید است . لباس های خودتان را بپوشید و به نزدیک ترین مارکت نزدیگ محل سکونتتان بروید و با حوصله و بدون عجله اقدام به خرید بنمایید .. همین بیرون رفتن از خانه .. قدم زدن .. مشاهده فعالیت دیگران .. مشاهده و بررسی اجناس مارکت .. و و و .. به خوبی شما را از این رو به ان رو میکند . باور ندارید امتحان کنید.

                                                                       


    محل درج سئوال از مشاور -------(پاسخ سئوال پس از یک هفته روی سایت قرار می گیرد) ( )

  • لیست کل یادداشت های این سایت
  • سئوال 62 - ارتباط با مادر شوهر
    پرسشنامه ها
    رمز پیروزى مردان بزرگ
    تکنیک خاموشی
    مشاوره رهنما
    سئوال 61 : لجوج وخودرأی بودن همسر
    معرفی کتاب
    آموزش خانواده
    وقتی کسی را دوست دارید
    آیین همسرداری
    مشاوره اینترنتی
    مشاوره مجازی
    سخن روز
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • parsiblog
  • درباره من

  • لوگوی سایت

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در سایت

  •  
    یاحق
    خدانگهدار